Zend Framework

March 9, 2006 at 01:10 pm

اگر بخواهیم مشخصه به روز نگاه داشتن این وبلاگ را روی یک گراف نشون بدیم فکر کنم یه چیزی تو مایه های نوار قلب بشه. یه حالت آلترناتیو! اما این روند معمولا در ماه های آغازین وبلاگ نویسی غیرعادیه. وقتی اولشی ضربان زیاده ولی در دراز مدت این سرعت ضربان ها کمتر می شه. درست مثل یه ورزشکار. وقتی اول خطه ضربان قلبش در دقیقه خیلی بالاست اما بعد از یه مدت تمرین، این بازه کمتر می شه. می گن رهرو آن نیست که گه تند و گه آهسته رود رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود. بگذریم بریم سراغ اصل مطلب:

متعاقب انتشار نسخه جدید Zend Framework جناب Chris یک مقاله عالی در باب معرفی آن، از اولین گام یعنی دانلود این پکیج تا نحوه کار با کامپوننت هایی از قبیل Zend_Controller و Zend_View در اینجا نوشته است. توضیحات این مقاله کاملا دقیق و روشن و در نوع خود عالیست، آن را از دست ندهید. نمونه آزمایشی مقاله را می توانید از اینجا دریافت کنید.

دسته: پی اچ پی, مطالب روزمره | نویسنده: مرتضی الوانی
  1. 4 نظر برای این مطلب ارسال شده است. نظر خود را ارسال کنيد »

  1. 1

    h4med


    سلام آقای الوانی
    من سعی کردم به‌صورت لوکال (با XAMPP 1.4.13) این آموزشو دنبال کنم اما همون اول کاری ایراده Internal Server Error می‌گیره٬ فکر می‌کنم قضیه برگرده به mod_rewrite و آپاچی که من ازش سردرنمی‌يارم! به‌نظر شما چه باید بکنم!؟

    March 10, 2006 at 10:57 am

  2. 2

    مرتضی الوانی


    عمده ترین مشکل همینه. من خودم روی یونیکس کار می کنم و کمتر از این مشکلات پیش میاد. در این اموزش ما باید تمام تقاضاهای وارده رو به یک اسکریپت واحد دایرکت کنیم. برای رسیدن به این منظور از mod_rewrite استفاده می کنیم.

    چندین راه برای آماده سازی اولیه وجود داره که ساده ترینش به این صورته: یک فایل با نام .htaccess در پوشه اصلی می سازیم و کدهای زیر رو در اون ذخیره می کنیم:

    RewriteEngine on
    RewriteRule !\.(js|ico|gif|jpg|png|css)$ index.php

    البته می تونید این کدها رو به طور مستقیم به httpd.conf هم منتقل کنید و بعد سرور رو مجددا راه اندازی کنید.

    March 10, 2006 at 12:19 pm

  3. 3

    h4med


    یعنی باید لینوکس نصب‌کرد٬ این که مصیبتیه! من با فایل .htaccess که نتیجه‌ای نگرفتم٬ httpd.conf رو هم که دستکاری می‌کنم اصلا این XAMPP اجرا نمی‌شه! یعنی آپاچی‌رو نمی‌تونه استارت کنه!
    درضمن حالا که صحبت از Zend هست یک توضیح مختصر هم درمورد ZendStudio-5 می‌دی؟

    March 10, 2006 at 11:04 pm

  4. 4

    مرتضی الوانی


    نه نیازی به نصب لینوکس نیست این مشکلات روی ویندوز قابل حله یه خورده صبر و تحمل می خواد. ولی حالا که صحبت از Zend Studio شد بهتره روی Linux پیکربندیش کنید، چون خیلی انعطاف پذیر تره. همانطور که می دونید Zend Studio سه تا ویرایش Standard و Enterprise و Professional داره. من به غیر از ویرایش استاندارد با بقیه کار نکردم و متاسفانه امکان استفاده طیف وسیعی از قابلیت ها در این ویرایش وجود نداره و اطلاعات زیادی در اینباره ندارم. اینجا لیستی از قابلیت های جدید Zend Studio 5 معرفی کرده، فکر کنم بدردتون بخوره.

    March 11, 2006 at 11:23 am