رفع مشكل بوت نشدن ویندوز XP

February 4, 2005 at 06:27 pm

اگر مدت زیادی است كه از ویندوز استفاده می كنید . ممكن است به هنگام روشن كردن كامپیوتر ، با مشكل بوت نشدن سیستم عامل مواجه شده اید . در این موارد اولین كاری كه ممكن است انجام دهید ، نصب مجدد ویندوز است كه مشكل شما را به صورت قطعی حل می كند .
اما برای این مساله راه حل منطقی تری نیز وجود دارد . پیغام های خطایی كه معمولا در این موارد مشاهده می شود مربوط به از دست رفتن یا آسیب دیدن فایل های ضروری ویندوز می باشد كه در این میان دو فایل ntldr و boot.ini از اهمیت بیشتری برخوردارند .

اگر بعد از روشن كردن كامپیوتر و شنیدن بوق تایید بایوس ، مبنی بر سلامت سخت افزار كامپیوتر ، با پیغام از دست رفتن یا آسیب دیدن یكی از دو فایل فوق مواجه شدید ، با دیگر سیستم را راه اندازی كرده و این بار در ابتدای راه اندازی كلید F8 را پایین نگه دارید تا صفحه ایی با چند گزینه به شما نشان داده شود .

ابتدا گزینه Last Know Good Configuration را انتخاب و كلید enter را بزنید . این عمل باعث می شود تا رجیستری ویندوز به آخرین حالتی كه سیستم عامل در آن زمان سالم بوده است برگردد . اما این روش ممكن در برخی موارد جواب ندهد و كاربر مجدد با همان پیغام خطای قبلی مواجه شود .

در اینصورت همان مراحل قبل را تكرار و این بار Safe mode را انتخاب كنید . بعد از بالا آمدن در این حالت كه علامت مشخصه آن نوشتن كلمه Safe Mode در چهار گوشه صفحه نمایش با Resolution و عمق رنگ پایین است ، مسیر زیر را دنبال كنید :

Start/All Programs/Accessories/System Tools/System Restore

و سپس با استفاده از ابزار System Restore كامپیوتر خود را به وضعیتی كه سیستم شما در آن وضعیت بدون اشكال كار می كرده است برگردانید . البته اگر چنین وضعیتی در هنگام سلامت كامپیوتر توسط شما ایجاد شده باشد یا به عبارتی دیگر شما System Restore را فعال كرده باشید . جهت آگاهی بیشتر در این مورد این مطلب را بخوانید .

اما اگر شما System Restore را فعال نكرده باشید این روش نیز جواب نمی دهد . تنها راه چاره در این موارد استفاده از دیسكت نجات برای ویندوز است . اگر تا به حال این دیسكت را نساخته اید بهتر است دز زمان سلامت سیستم عامل آن را بسازید .

طرز ساختن دیسك نجات : یك دیسكت سالم و فرمت شده 1.44 مگابایتی را درون درایو مربوطه قرار دهید . سپس از منوی استارت پنجره Run را باز كرده و عبارت cmd را تایپ و كلید اینتر را بزنید . حال در پنجره باز شده ، به ترتیب دستورات زیر را تایپ كرده و بعد از تایپ هر خط كلید enter را بزنید :

Xcopy c:boot.ini a: /h
Xcopy c:ntdetect.com a: /h
Xcopy c:ntldr a: /h

توجه داشته باشد كه C بر خلاف موارد مشابه دیگر ، در اینجا نام درایو یا پارتیشنی نیست كه ویندوز شما بر روی آن نصب است ، بلكه نام درایوی است كه كامپیوتر از آن بوت می شود . بنابراین C ثابت است و اگر فرضا ویندوز XP شما در پارتیشن D نصب شده ، نباید حرف D را تایپ كنید .

اكنون با تایپ دستور exit و زدن كلید اینتر از این پنجره خارج شوید . حلا دیسكت شما آماده استفاده است و به هنگام بروز هر گونه مشكل در بوت و راه اندازی سیستم ، دیسكت را درون درایو قرار داده و بایوس را طوری تنظیم نمایید كه كامپیوتر از فلاپی بوت شود . اگر مراحل را درست انجام داده باشید هم اكنون باید ویندوز بالا بیاید .

هر بار راه اندازی سیستم از فلاپی استفاده نكنید و مستقیم از روی هارد سیستم بوت شود باید عكس مراحل قبل را تكرار كنید یعنی به محیط cmd بروید و در جلوی خط فرمان تایپ كنید :

Xcopy a:*.* c:/h

اكنون سیستم شما تعمیر شده و دیگر نیازی به فلاپی ندارید . همچنین در موارد كاملا خاص كه ممكن است دیسكت بوت به شما جواب ندهد ، مجبورید از كنسول رفع عیب مایكروسافت یا به عبارتی Recovery Cansole استفاده نمایید . بدین منظور بهترین روش این است كه سی دی ویندوز xp كه قابلیت بوت شدن را داشته باشد درون درایو قرار داده و بایوس را طوری تنظیم كنید تا سیستم از روی سی دی بوت شود .

سپس بعد از شنیدن بوق تایید بایوس و مشاهده پیغام Press any key to boot from CD كلیدی را فشار دهید تا عملیات بوت آغاز شود . حال صبر كنید تا عملیات آماده سازی اولیه سیستم تكمیل شود . پس از آن و در مرحله بعد در صفحه معروف به Welcome كلید r را بزنید تا پروسه عملكرد كنسول رفع عیب آغاز شود .

در اینجا با تایپ شماره سیستم عامل مورد نظر برای رفع عیب ، كه در صفحه نمایش داده می شود و همین طور تایپ كلمه عبور مدیر سیستم ( در صورت وجود ) وارد كنسول می شوید . در جلوی خط فرمان با تایپ كلمه Help و زدن اینتر لیست دستورات قابل استفاده نمایش داه خواهد شد . اما پر استفاده ترین دستورات عبارت اند از :

Chkdsk : اشكالات دیسك را بررسی می كند
Diskpart : دستوری برای پارتیشن بندی
Extract : فایل های فشذده ویندوز را باز می كند .
Fixboot : یك سكتور بوت جدید را بر روی دیسك بازنویسی می كند .
Fixmbr : ركورد اصلی بوت را بازنویسی می كند .

ضمنا دقت كنید استفاده از دستور Fixmbr ممكن است تمام اطلاعات شما را از بین ببرد. پس قبل از استفاده از آن به خوبی جوانب كار را در نظر بگیرید . اینو هم باید كم كم آخر پست ها برای یه عده ایی اضافه كنم : هر گونه كپی برداری از این مطلب با ذكر منبع و لینك مربوطه مجاز است .

دسته: دنیای کامپیوتر | نویسنده: مرتضی الوانی
  1. 40 نظر برای این مطلب ارسال شده است. بخش نظرات بسته شده است.

  1. 1

    حسین


    jaleb boud lotfan dar mord dastorat Extract-Fixboot ham to zihi bedahid mamnoun

    February 6, 2005 at 8:11 pm

  2. 2

    ساسان


    سلام
    اگر ممکن هست در مورد مشکلی که دارم کمک کنید.کامپیوتر من اگه کاملا خاموش بشه و بعد از 1 دقیقه روشن بشه مشکلی نداره اما اگر ری-استارت بشه در مرحله چک کردن و شمارش ان وی رام گیر میکنه .به نظر شما ایراد از چیست؟

    February 6, 2005 at 9:51 pm

  3. 3

    Hamlet


    salam ,az matalebi ke tozih dadin waghan mamnoon hastam be shakhse.agar momkene dar morede moshkeli ke peyda kardam tozihi bedin.mesali mizanam,aga dar sitei matlabi bashe ke ba clicke be rooye oon be sitei dige montaghel misham,PC ghofl mikone ta daghayeghi wa baz azad mishe ama bedune natijei mosbat..movafagh bashin

    February 6, 2005 at 10:26 pm

  4. 4

    الوان


    ضمن تشكر از شما دوستان . چنانچه آدرس پست الكترونيك خود را درست وارد كرده باشيد . پاسخ ها به ايميل شما ارسال شد :wink:

    February 7, 2005 at 6:49 am

  5. 5

    soroush


    با سلام
    لطفا اين مطلب را براي من ارسال نماييد :razz:

    February 7, 2005 at 1:21 pm

  6. 6

    touran


    با سلام
    در صورت امكان اين گونه مطالب را براي من ارسال نماييد. سپاسگزارم

    February 7, 2005 at 3:11 pm

  7. 7

    محمد


    سلام مطالب خوبي بود :mrgreen: :oops:

    February 7, 2005 at 5:22 pm

  8. 8

    hamid


    ای والا حال کردم mr30

    February 7, 2005 at 6:13 pm

  9. 9

    Rabinhood


    vali bazam mamnoon ke yadavari kardi
    :wink: akhareshi nanaz vali hamasjo balad boodam:mrgreen:

    February 7, 2005 at 9:59 pm

  10. 10

    kamran


    سلام من میخوام برای اولین بار ورد پرس رو نصب کنم ولی نمیدونم کدوم فایلهای ورد پرس ادیت کنم و چطوری لازم به توضیح که من روی وب100میخوام این کارو بکنم
    ممنون میشم اگه به من کمک بکنید

    February 7, 2005 at 10:11 pm

  11. 11

    kamran


    سلام از راهنمایی شما خیلی ممنونم امید وارم بتونم جبران کنم من گرافیست هستم
    اگه تو طراحی کمکی از من برمیاد بگید:grin:

    February 8, 2005 at 12:49 am

  12. 12

    behnoosh


    سلام من کامپیوتر زیر پمتیوم دارم چجوری میتونم کاری کنم که کامپیوتر خطا نده یعنی پردازنده ضعیف هست؟:lol:

    February 8, 2005 at 7:33 am

  13. 13

    papiyoon


    سلام دوست عزیز
    من دنبال قالب فارسی برای wordpress می گردم
    می تونی به من کمک کنی؟

    February 8, 2005 at 11:02 pm

  14. 14

    papiyoon


    ممنونم از لطفت دوست عزیز
    من در blogsome یه وبلاگ با wordpres دارم که اونجا مثل اینکه نمیشه فایلی با پسوند php اپلود کرد و پلاگین ها رو دست کاری کرد
    ناچارم از همون قالبهای خودش استفاده کنم بازم ممنون

    February 9, 2005 at 10:38 am

  15. 15

    papiyoon


    ميگم اي كاش بياي آموزش ويرايش قالبهاي wordpress رو بزاري
    من اصلا از اين قالب wordpress سر در نميارم

    February 9, 2005 at 1:20 pm

  16. 16

    الوان


    ضمن تشكر از شما دوستان . چنانچه آدرس پست الكترونيك خود را درست وارد كرده باشيد . پاسخ ها به ايميل شما ارسال شد :roll:

    February 9, 2005 at 3:01 pm

  17. 17

    mandana


    :mrgreen:

    February 11, 2005 at 2:55 pm

  18. 18

    Amir


    salam
    man fonte farsie windowsam kharab shode chikaresh konam.har chi fonte farsi mirizam faeede nadare.HELP MEEEE

    February 12, 2005 at 11:18 pm

  19. 19

    vahid


    in cheraghe harde man hamishe roshane che konam?

    February 15, 2005 at 6:14 am

  20. 20

    علیرضا


    با سلام وسپاس از شما.
    برای من چند مشکل پیش اومده که نتونستم تا حالا راه حلی براش پیدا کنم.
    1-در اثر نصب یک Game وسپس Remove کردنش از Control Panel تمام اطلاعات من از روی درایوی که Game رو روی اون نصب کرده بودم هم به همراه اون Game پاک شد.
    رفتم از My Computer روی درایو مربوطه کلیک راست و سپس روی Tools و بعد back up رو فعال کردم.اما پس از طی این مرحله طولانی نتونستم هیچیک از اطلاعاتم رو به درایو برگردونم.Restoreو back up رو هم چند بار امتحان کردم اما نشد که نشد.اگه ممکنه یک بار به طوری که نیاز به توضیح مجدد نداشته باشه راه چاره رو به من یاد بدین.
    2-بعضی از برنامه ها بعد از نصب قابل پاک کردن از طریق Add Or Remove Programs در Control Panel نیستند.برنامه های Cleaner هم درست عمل نمیکنند یا شامل اون برنامه ها نمیشوند.چگونه باید ایین قبیل برنامه ها رو پاک کرد؟
    3-در اثر نصب و یا پاک کردن بعضی از برنامه هاInternet Explorer من همون مشکلی رو پیدا کرده که کامپیوتر یکی از دوستان در بالا شده یعنی برای باز کردن صفحه جدید برای مدت مثلا”30 ثانیه یا بیشتر کل سیستم قفل میکنه و بعد اونهم به کندی صفحه جدید باز میشه.System Restore من هم تاریخی رو که کامپیوتر سالم بود ت.ی حافظه اش نشون نمیده مثلا” آخرین تاریخش مربوط به فوقش امروز یا دیروزه.پس نمیشه از این راه کاری کرد.در ضمن خیلی از صفحاتی که در کامپیوتر های دیگه باز میشه تو سیستم من فقط از طریق افزودن proxy و Port که باعث کند تر شدن بیش از پیش عملکرد سیستم میشه باز میشه و الا با پیغام ACCESS DENIED یا The page Can Not be Found روبرو میشم.در این موارد چه باید کرد؟
    4-سرعت باز شدن پنجره ها در سیستم من با وجود اینکه تمام ترفند هایی که Windows توی Regedit داره انجام دادمبعد از این چند بلایی که سر کامپیوتر من اومده به شدت پایین اومده.چه کار میشه کرد؟
    5-خیلی از برنامه ها بعد از نصب معلوم میشه که رجیستر نشده هستند.سایت اون برنامه ها هم پولیه و کد رجیستری رو نمیده.
    چطور میشه این کدها و همچنین شماره سریال برنامه ها رو پیدا کرد؟
    6-آیا میتونید کتاب جامع و کاملی به من معرفی کنید که هر وقت بلایی سر سیستمم آوردم یا آوردند! بتونم از توی اون راه حل رو پیدا کنم و مزاحم کسی نشم؟حتی اگه 2 یا حد اکثر 3 کتاب هم باشه بد نیست والا باید تمام وقتم رو صرف ورق زدن کنم تا یک مشکل رو بتونم حل کنم.
    7-من سایت هایی رو که دوست دارم یا برد بخور هستند از طریق کلیک راست و Add To favorite ذخیره میکنم.اما گاهی همه Favorites من پاک میشه یعنی ادرسش هست اما باید دوباره به شبکه وصل بشم تا اون سایت یا صفحه رو ببینم.این مشکل تا حالا خیلی به من ضرر زده چون مثلا” شما وقتی سایتی رو میگردید و دست آخر اونو ذخیره میکنید از طریق Work Offline به تمام صفحات اون سایت از همین راه دسترسی دارید اما وقتی که Favorites شما غیر فعال بشه باید تمام مراحل قبلی رو طی کنید تا همه صفحاتی که لازم دارید رو مجددا” ببینید.
    آیا راهی برای باز گردوندن اینگونه اطلاعات به Favorites هست یا نه؟اگر جواب آری است چگونه باید این کارروانجام داد؟
    در پایان با وجود اینکه سوالاتم طولانی شده و پیشاپیش معذرت میخوام اما فکر میکنم این سوالات اونقدر عمومی هست که خیلی ها باهاش مواجه شدن هستند یا در آینده خواهند شد.اطمینان دارم که نمیشه هر روز ویندوز رو مجددا” پاک و نصب کرد. چون نه همه این کار رو بلدند ونه درسته که همه تغییراتی رو که برای کارایی بیشتر ویندوزشون انجام دادن 2 مرتبه و 3 مرتبه یا بیشتر تکرار کنند. پس تنها راه حل مشکلات آموختن تعمیر سیستم است .من خودم نه ویندوز دارم نه فلاپی Startup دارم نه بلدم اونو درست کنم و نه حتی حاضرم ویندوزم رو از دست بدم.چون مثلا” آنتی بلستر های من برای آپدیت ویندوز فقط روی این Version کارایی داره .اونوقت تازه باید بگردم دنبال چنین Updator هایی برای ویندوز بعدی که حتما” میدونید کار چندان راحتی نیست چنین برنامه هایی رو دانلود یا تهیه کردن که با بهترین دانلودر ها هم ساعتها گاهی وقت میبره.هزینه اش هم که همه میدونند به کجا میکشه.
    تنها چاره من و امثال من اینه که دست به دامن سایتهایی مثل شما بشیم یا مرجع کاملی در اختیار داشته باشیم که بتونیم مشکلمون رو رفع کنیم.نمیدونم اگه شماها نبودید ما ها باید دست به دامن کی میشدیم؟به هر حال خیلی ممنون شما هستم که این فرصت رو میدین که لااقل مشکلات طرح بشه .امیدوارم قبل از اینکه سیستم من داغون تر نشده پاسخ من رو بفرستید.قربون همه.hotbird7

    February 16, 2005 at 6:28 pm

  21. 21

    ali


    kheyly mamnoon az rahnamaiiye shoma
    movaafagh bashy

    February 22, 2005 at 1:47 pm

  22. 22

    عباس


    سلام
    یکی به دادم برسه!
    مدتی کامپیوترم یک مشکلی پیدا کرده ،
    مثلاوسط کار کردن ویندوز ریست میشه و یک صفحه آبی ظاهر میشه .
    ( Dump of physical memory)

    February 27, 2005 at 9:47 am

  23. 23

    lale


    سلام.برنامه yahoo massenger من اشکال پیدا کرده وبا دانلود کردن ویا نصب دوباره برنامه نیز بالا نمی آید.لطفا به من بگویید چه کنم؟ممنون:?::?:

    February 27, 2005 at 8:38 pm

  24. 24

    سپیده


    سلام
    من یه ویندوز نصب کردم حالا میخوام که پاکش کنم به طوری که کلا پاک شه حتی از ریجیستری و توی منوی اولیم نیاد ممنون میشم که کمکم کنین
    با تشکر
    عید و سال خوبی داشته باشین
    خداحافظ

    March 30, 2005 at 9:15 pm

  25. 25

    mousazadeh


    کامپیوتر ما خیلی کند شده با cpu2.8 اینتل
    مرا راهنمایی بفرمایید .
    متشکریم

    March 31, 2005 at 3:27 pm

  26. 26

    سپيده


    مي خواهم وب لاگ نويسي را ياد بگيرم به من كمك كنيد و اينكه در وورد مي خوامheader &footer جدا براي يك گزارش داشته باشم چه كنم؟

    May 25, 2005 at 10:00 am

  27. 27

    farzam


    سلام
    یکی به دادم برسه!
    مدتی کامپیوترم یک مشکلی پیدا کرده ،
    مثلاوسط کار کردن ویندوز ریست میشه و یک صفحه آبی ظاهر میشه .
    ( Dump of physical memory)

    May 29, 2005 at 4:32 am

  28. 28

    ایمان عرب


    BAYAD AVAL KE MIKHAD BALA BIYAD DOKMEYE F8 RO BEZANI VA GOZINEYE LAST GOOD ……. RO ENTEKHAB KONI

    June 5, 2005 at 3:36 pm

  29. 29

    fatemeh


    salam sorate computeram kheyli kam shode ba mcafee ham dorost nashod 2 ta soal dashtam yeki inke man age drivehayam ro delete va create konam aya sorate computeram dorost mishe?90% virusi shode.soale digam ine ke virusscane mcafeeam mogheye updapdate error mide va be rooz nemishe(mcafee2005)chera?
    soale dige ineke be man ye ketabe toop moareffi konid baraye rafe moshkelate computeri va ye ketab baraye etelaati darbareye sakhtafzar mer30 bye

    July 8, 2005 at 5:34 pm

  30. 30

    fariba


    salam
    ba tashakor omidvaram shoma be man komak konid . gblan dota deraive C va D dashtam ama hala shode fagat derive C va namidonam chishode?

    July 12, 2005 at 2:11 am

  31. 31

    آقا مهدی


    سلام.اگر اشتباه نکرده باشم اسم شما آقا مرتضي است .ممنونم از مطالب خوبتون.من يه سوالي داشتم که چند وقته از هر کي ميپرسم نميتونه بهم جواب بده. ببينيد من ازيک جائي نصب ويندوز ايکس پس رو ياد گرفتم .ويندوز ايکس پي خودمم فعلا سالمه.براي همينم من ميخواستم يکي ازدرايو هايم رو خالي کنم و يک ويندوز ايکس پي آزما يشي روي آن نصب کنم که اگر هم اشتباهي نصب کردم براي ويندوز اصلي ام مشکلي پيش نياد .بعد هم که کارم تمام شد و فهميدم که نصبشو ياد گرفته ام اونرو پاک کنم .ميدونيد که درصورتي که دوتا ويندوز داشته باشيم وقتي کامپيوترو روشن ميکنيم دو گزينه مياد که ميگه به کدوم ويندوز ميخواهيد وارد شويد. ولي ميدونم که اگه اون درايو رو همين طوري فرمتش کنم گزينه اي که حق انتخاب اون ويندوز رو به من ميداده هنوزم هست ولي ويندوزش نيست.حالا من ميخواستم اون مسيري رو که بايد طي کنم تا بتونم اون گزينه مزاحم رو پاک کنم براي من ايميل بزنيد .بسيار از شما متشکرم.

    July 24, 2005 at 11:18 pm

  32. 32

    مرتضی الوانی


    سلام دوست محترم. نظر لطف شماست. راه حل بسیار ساده است فقط کمی دقت کنید. به My Computer رفته و وارد درایو c شوید. از منوهای بالای صفحه Tools و سپس زیر منوی Folder option را انتخاب کنید. در پنجره به نمایش در آمده تب View را بزنید. حال در فیلد Advanced Settings چند گزینه را باید تیک بزنید. اول: قسمت Hidden files and folders را بر روی show hidden files and folders تیک بزنید. دوم: تیک Hide extensions for know file type را بردارید. سوم: یکoperating system files (Recommended) Hide protected را بردارید. دقت کنید هنگامی که این تیک را بر می دارید پیغامی از سیستم داده می شود. آنرا yes بزنید. Apply و سپس Ok را بزنید. حال در همان درایو c فایل هایی را به صورت کمرنگ مشاهده می کنید. بر روی فایل boot.ini راست کلیک و برای باز کردن آن از notepad استفاده کنید. در اینجا خطوط مربوط به بوت سیستم عامل ها را مشاهده می کنید. دقت زیاد شود که تنها خطی را پاک کنید که مربوط به درایوی است که آن را فرمت کرده ایم. باز هم می گویم مراقب باشید خط مربوط به بوت سیستم عامل زنده را پاک نکنید. برای بار سوم هم می گویم مراقب باشید. خطوط بر همان اساسی که در بوت اولیه سیستم قرار دارند در اینجا ثبت شده اند.

    July 25, 2005 at 12:46 am

  33. 33

    بهروز


    می خواستم بدونم پسورد connectionرادر کجای ویندوز می توان پیدا کرد

    متشکرم

    August 16, 2005 at 11:51 pm

  34. 34

    sama


    کامپیتر با مشکلزیر مواجه شده؟
    dump of physical memory
    win32k.sys-adress bf8(یه آدرس داده)

    October 17, 2005 at 10:23 am

  35. 35

    صبا


    سلام
    من همین ویندوز ایکس پیم بالا نمی اومد از 2000 رفتم و نصبش کردم حالا ایکس پی میاد بالا ولی دیگه 2000 بالا نمیاد
    اگه می شه کمکم کنید ممنون

    October 30, 2005 at 9:57 am

  36. 36

    مهسا


    سلام
    من سیتمم ویروس SHUTDOWNگرفته!نمیدونم بایدچی کار کنم
    اگه میشه باmail برام توضیح بدین ممنون میشم!
    با تشکراز شما!

    December 6, 2005 at 5:17 pm

  37. 37

    فرید


    سلام:
    دمت گرم با این سایت باحالت .

    December 7, 2005 at 6:06 pm

  38. 38

    مهدي


    سلام
    من يك مشكلي برخوردم موقع نصب ويندوز xp يك صفحه آبي رنگ و يك پيغام خطا با كد stop:0x000007b(oxf898863c,0xc0000034,0x000000,0x00000) ظاهر ميشه و نموتونم ويندوز را نصب كنم لطفا راهنمايم كنيد

    December 26, 2005 at 12:24 am

  39. 39

    اسدي


    چند سالي است از ويندوز 98اس اي استفاده ميكنم مدل كامپيوتر من اتلون+ GA-7DXR است و بيش از 20 بار خواستم ويندوز XP را نصب كنم نشد حتي درايو C را فرمت كردم و با دسك ووت XP بالا أمدم بازم نشد و در تمام اين مراحل كه نصب ميكردم پس از از اولين ووت صفحه ابي ميشود.
    ناگفته نماند كه اولين بار كه كامپيوتر را خريدم در 13 ثانيه سيستم بالا مىامد ولي بعد از نصب دوبار ويندوز 98 به 1 دقيقه طول مي كشد و اولش يك پيغام : mbfast track 133 با يك سرب نقطه زير آن…………… و تا اين نقطه ها در يك سطر نرسد سيستم ووت نمى شود اگه ممكنه مشگل منو برطرف كنيد ممنمون هستم

    March 3, 2006 at 6:39 pm

  40. 40

    mary


    salam
    mer30 az site khoobet
    man 1 systeme ghadimy daram ke har chand vaght ye bar roshanesh ke mikonam mire to setup &password mikhad (darsooraty ke pass behesh nadadam
    vali bayd az yeki 2rooz ke roshan mikonam moshkely nadare &win bala myad
    mishe rahnamayee konid!
    fekr mikonam moshkele sakht afzary dare.

    March 6, 2006 at 2:06 pm