آمارگیری حرفه ای از بازدیدكنندگان

December 29, 2004 at 06:45 am

مخصوص كاربران حرفه ایی وردپرس ! حتما در جریان هستید كه وردپرس بطور پیش فرض اطلاعاتی در مورد ویزیتورها نمی ده . بنابراین مجبور هستیم از شمارشگر های رایگان استفاده كنیم یا اگه خیلی هنر كنیم یه اسكریپت می نویسیم كه مثلا مراجع ورود به سایت و تعداد بازدیدكنندگان امروز ، دیروز و كل رو نشون بده .
هر چند بسیاری از پانل های مدیریت هاست این چنین قابلیت هایی رو دارن . در بین سیستم های مدیریت وبلاگ تا بحال فقط اسب سوار رو دیدم كه اونم به طور محدود این كار رو انجام می ده .

Alvanweb

اما با این برنامه كه با یه پلاگین خودشو به قلب وردپرس نصب می كنه می شه همه چیز رو تحت كنترل داشت . تعداد ویزیتور ها در هر سال ، هر ماه ، هر روز و غیره با تفكیك صفحات نمایش داده شده ، مشخصات كامل مراجع ورود ، كلمات كلیدی جستجو از قابلیت های ویژه این برنامه است .

جدای از این ، حتی قابلیت شمارش صفحات وارد شده در سه موتور جستجوی گوگل ، یاهو و ام اس ان رو داره ؟ یعنی اگه مثلا 50 تا مطلب داری ، نشون می ده كه چند تا از این پست ها در موتور های جستجو ثبت شده . و كلی امكانات دیگه كه باید خودتون مشاهده كنید .

ابتدا اسكریپت برنامه را از اینجا دریافت كنید ، آن را از حال زیپ خارج كنید . دو فلدر در آن موجود است . در فلدر Plugin اسكریپت پلاگین با نام Stattraq.php قرار دارد كه باید آن را به دایركتوری پلاگین مطابق مسیر زیر منتقل كنید :

Wp-content / Plugins

>در فلد ر wp-stattraq اسكریپت های برنامه قرار دارد كه آن را باید به دایركتوری اصلی نصب وردپرس منتقل كنید . دقت كنید كه باید كل فلدر آپلود شود نه تنها اسكریپت های محتوی آن . یعنی wp-stattraq را آپلود كنید .
داده ها در یك جدول در بانك اطلاعاتی ذخیره می شوند برای ایجاد آن جدول باید برنامه را نصب كنید . به مرورگر خود رفته و آدرس زیر را برای نصب تایپ كنید . بجای Yourblog آدرس وبلاگ خود را قرار دهید :

http://Yourblog.com/wp-stattraq/stattraq-install.php

اگر مراحل بالا را درست انجام داده باشید صفحه ایی نمایان خواهد شد كه در آن دو لینك قرار دارد . لینك اول ایجاد جدول جدید و لینك دوم به روز در آوردن جدول قدیم است . بنابراین بر روی Create the StatTraq Table كلیك كنید .
در مرحله بعدی پیغامی جهت ایجاد جدول مشاهده خواهید كرد . حال باید به پانل مدیریت وبلاگ رفته و از منوی Plugins ، پلاگین مربوطه را فعال كنید . كار تمام است و تنها تنظیمات برنامه باقی مانده است . برای ورود به آن آدرس زیر را تایپ كنید :

http://Yourblog.com/wp-stattraq/index.php

در صفحه نخست با تنظیمات برنامه مواجه می شوید . توصیه می كنم آن ها را تغییر ندهید و در همان حالت ذخیره كنید . فكر نمی كنم نیازی به توضیح بخش های مختلف باشه . در هر صورت اگر با مشكلی بر خورد كردید حتما عنوان كنید . لینك منبع !

دسته: وردپرس | نویسنده: مرتضی الوانی
  1. 10 نظر برای این مطلب ارسال شده است. نظر خود را ارسال کنيد »

  1. 1

    گناهكار


    خيلي باحاله بايد يه تستيش بكنم رو گناهكار !

    December 29, 2004 at 11:30 am

  2. 2

    پولاد همايوني


    قالب بسیار زیبایی است .

    January 6, 2005 at 10:52 pm

  3. 3

    Anonymous


    May 31, 2005 at 6:03 pm

  4. 4

    علیرضا


    دوست عزیز از شما متشکرم اما من تمام این کارها رو انجام دادم ولی بخش تنظیمات آمارگیر ارور می دهد در ضمن اصلا امارگیر به وبلاگ اضافه نمی شود …؟

    July 12, 2005 at 7:59 am

  5. 5

    علیرضا


    اروری که می گفتم همین هستش که موقعی که به تنظیمان میخواهی بروی نمایش داده می شود

    Warning: main(../wp-admin/auth.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/mehdi/public_html/weblog/wp-stattraq/reporter/options.php on line 2

    Fatal error: main(): Failed opening required ‘../wp-admin/auth.php’ (include_path=’.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php’) in /home/mehdi/public_html/weblog/wp-stattraq/reporter/options.php on line 2

    July 12, 2005 at 8:01 am

  6. 6

    مهدي


    كمك
    آقا مرتضي منم وقتي پلاگين رو فعال كردم و خواستم برم صفحه ايندكس همين پيغام بالايي رو داد

    September 1, 2005 at 12:33 am

  7. 7

    کیوان


    wp-stattraq/index.php
    راست میگن!

    September 30, 2006 at 7:02 am

  8. 8

    Mohsendesign


    سلام
    این لینک دانلود خراب هست
    لطفاً برام آپلود کنید
    منتظر خبرتون هستم

    July 12, 2008 at 3:10 am

  9. 9

    kambiz


    مدير محترم سايت لينك دانلود مشكل داره

    May 20, 2010 at 12:22 am

  10. 10

    omid


    لينك خرابه.ميل كنيد لطفا

    December 3, 2012 at 10:07 pm