5 دلیل برای استفاده از وردپرس به عنوان CMS

August 28, 2006 at 09:54 am

اگر شما یک کاربر باتجربه وردپرس باشید و بخواهید یک وب سایت نه وبلاگ در زمینه هایی همچون portfolio site (سایتی که لیستی از نمونه کارها یا مدارک را نشان دهد) یا سایت های خبری و مجلات و یا حتی سایتی برای تجارت الکترونیک ایجاد کنید، ممکنه از سیستم های مدیریت محتوا قوی دیگری که خیلی از مردم آن ها را پیشنهاد می دهند (مثل Drupal و XOOPS) گذر کنید و در عوض وردپرس را به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا به کار گیرید. می گویید چرا؟ زیرا:

1) شدنی و بیش از حد ساده است : اگر شما تاکنون از نیروی وردپرس برای ایجاد سایت اجتناب کرده اید، بدین دلیل بوده که تصور می کردید وردپرس تنها برای پلاتفرم وبلاگ مورد استفاده قرار می گیرد، دوباره فکر کنید. یقینا از راه های کثیری که وردپرس می تواند بعنوان یک CMS استفاده شود تعجب خواهید کرد بعلاوه اینکه بسادگی می توانید خواسته های خود را برآورده کنید. انبار بزرگی از پلاگین هایی که روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود، انجام نیمی از کارتان را تضمین می کند.

2) با آن آشنا هستید: این شاید دلیل درجه اولی باشد در پاسخ به این سوال، که چرا هرکس تمایل دارد وردپرس را به عنوان یک CMS بکار برد. البته این آشنایی تنها به معنی دلگرم بودن و یک نوع اعتماد به سیستم نیست بلکه قابلیت و مهارت در سفارشی کردن آن مناسب با هر نیاز شماست. تا بیایید سیستم های مدیریت محتوای متفاوت را برای سفارشی کردن نیازتان تست کنید، در دراز مدت کلی وقت صرف خواهد شد. در حالی که در ابتدا می توانید با استفاده کردن از یک CMS که مطمئن هستید نیازهای خاص شما را برآورده می کند در وقتتان صرفه جویی کنید.

3) با وبلاگتان به طور کامل مطابقت دارد: وقتی برای همه چیز از وردپرس استفاده می کنید، جای هیچ نگرانی در مورد عدم سازگاری وبلاگتان با باقی مانده سایت نیست، همه چیز درست کار خواهد کرد. حتی اگر باقی مانده سایتتان را مجبور شوید با چند CMS تکمیل کنید هیچ اختلالی بوجود نخواهد آمد.

4) خیلی کاربر پسند است: به اصطلاح خودمان خیلی User-Friendly است. اکثر CMS های قوی و پر قابلیت تمایل دارند که در هدایت کاربر آسان و در کیفیت عالی باشند. آموزش تازه کاران برای استفاده از وردپرس یک کار خیلی خیلی ساده است.

5) قالب های ماهرانه زیادی برای آن وجود دارد: من از شما می خواهم که CMS دیگری بیابید که برایش همچین قالب های رایگانی بتوان پیدا کرد. (حریفی نبود؟) اغلب این قالب ها در کیفیت و کمیت بی نظیرند. من حاظرم با جرات بگویم که بسیاری از CMS های پر قابلیت و البته پر ابهت، در زمینه قالب های رایگان و ماهرانه، کمبود واقعی دارند.

اما هر چیزی همیشه کامل کامل نیست و وردپرس هم از این قضیه مستثنی نیست. بنابراین مشکلاتی هم در زمینه استفاده از وردپرس بعنوان یک CMS وجود خواهد داشت.
+ این مقاله برداشتی شخصی بود از یادداشت اینجا.
– – – – – – – – – – – – – – –
+ بیشتر بخوانید: با وردپرس چه می توان کرد؟

دسته: وردپرس | نویسنده: مرتضی الوانی
  1. 5 نظر برای این مطلب ارسال شده است. نظر خود را ارسال کنيد »

  1. 1

    :: mamalionline ::


    […] این مطلب را آقای الوانی نوشتند و پیشنهاد میکنم آن را حتما” بخوانید
    اگر شما یک کاربر باتجربه وردپرس باشید […]

    August 28, 2006 at 12:53 pm

  2. 2

    احسان


    كار باهاش در حد تيم ملي لذت بخشه !

    August 29, 2006 at 5:11 am

  3. 3

    امیر . ص


    هیچ چیز جای ورد پرس رو نمی گیره !

    October 24, 2006 at 12:31 am

  4. 4

    behkam


    eyvaaaaaaaaaaaal vase tahghighe madresam ino bordam:D damet garm kheyli hal dadi man reshtam tarrahye safehate web e age kesi doos dasht be id e yahoo m pm bede behkam.ares21 khoshhal misham tanx bye:X:*

    February 5, 2007 at 6:34 pm

  5. 5

    با اینترنت » Blog Archive


    […] ۱۴- در مورد نرم افزار مدیریت محتوی در دامنه اختصاصی حق انتخاب وجود دارد که در فضاهای عمومی رایگان اینطور نیست. البته ایشان نیز اذعان کرده اند که “در حال حاضر این اتفاق نظر وجود دارد که مناسب ترین نرم افزار برای کاربردهای سبک وردپرس است زیرا …” که مورد تاکید من هم هست. ولی من و همچنین آقای الوانی (نویسنده الوان وب در این پست و این پست و این دسته بندی) و … معتقدیم که وردپرس برای کاربردهای سنگین هم مناسب است! […]

    July 23, 2007 at 4:03 pm