باگ فایرفاکس و جدایی از نامزد

March 24, 2006 at 11:13 pm

شگفت انگیز است اما واقعیت دارد. وقتی زندگی شخصی هم تحت سلطه این شاهراه قرار می گیرد، وجود چنین رخ داد هایی آنچنان دور از ذهن هم نیست. به شخصه عادت دارم، اخبار مربوط به حفر های امنیتی کشف شده در نرم افزارهایی که از آن ها استفاده می کنم، را پیگیری کنم. اخیرا در سایت معرفی باگ های محصولات موزیلا با خبر جالبی در مورد فایرفاکس روبه رو شدم.

Jesse Ruderman در اینجا اعلام کرده است که ” این رخنه پنهانی موجب شده او و نامزدش که پنج سال با هم بوده اند از یکدیگر جدا شوند. او می گوید من و نامزدم از یک سیستم عامل ویندوز XP استفاده می کردیم اما دسترسی مان محدود به اکانت هایی می شد که از هم جدا بودند (یک ویندوز ایکس پی با دو کاربر تعریف شده) وقتی که او قصد داشت با اکانت خودش در سایت های قرار عشقی (dating) لاگین کند فایرفاکس بیدرنگ می پرسد آیا تمایل داری کلمه عبور ذخیره شود یا خیر. بدیهی است که او هرگز را انتخاب می کند و پس از اتمام کارش از اکانت ویندوز خود خارج می شود.

هنگامی که من بعد از X روز بعد وارد اکانت ویندوز خودم می شم، تصمیم می گیرم از فایرفاکس استفاده کنم چرا که اون همه چیزو به طور کار آمد تری بارگزاری می کنه و نسبت به IE7beta2 خیلی پایدارتره. وقتی قصد داشتم در یه سایت لاگین کنم فایرفاکس بیدرنگ از من هم می پرسه تمایل به ذخیره کلمه عبور داری یا خیر؟ من هم نه رو انتخاب می کنم اما بعدش نظرم رو عوض می کنم و به قسمت Password Manager می رم تا کلمه عبور رو ذخیره کنم. در این لحظه با آدرس سایت هایی مواجه می شم که اصلا به آن ها رجوع نکردم حتی تصور رجوع به آن ها رو هم نداشتم.

اونوقت می فهمم که چه کسی، چگونه و چرا به این سایت ها رجوع کرده. مرورگر شما (فایرفاکس) به حریم خصوصی بین کاربران یک سیستم عامل هیچ توجهی ندارد و به آن احترام نمی گذارد ” امیدوارم شما از این دسته از کاربرا نباشید، اگر هستید تا با فایرفاکس رسوا نشدین یه فکری به حال خودتون بکنید.

دسته: فایرفاکس | نویسنده: مرتضی الوانی
  1. 4 نظر برای این مطلب ارسال شده است. نظر خود را ارسال کنيد »

  1. 1

    كاميار


    That’s Great

    March 25, 2006 at 2:55 pm

  2. 2

    اکساویچه


    خدا خیر بدهد این روباه آتشین رو که مانع شد نامزدی تبدیل به ازدواج بشه. دو نفر باهم دیگه هر دوتا هم دنبال یه سوژه مناسبتر. بنده از همین تریبون اعلام میکنم قبل از ازدواج و بعد از ازدواج از فایرفاکس استفاده کنید.

    March 26, 2006 at 12:20 am

  3. 3

    MicroDump


    کلی خندیدم جالب بود

    March 29, 2006 at 2:11 pm

  4. 4

    شاهين


    ادامه مطلبت را فيلتر مي‌کنه
    براي naked day
    اين نه بالايي
    آدرسش را عوض کن

    April 4, 2006 at 7:58 pm