چیزی برای کپی کردن نیست

July 3, 2005 at 06:42 am

دفعه اول یا دوم نیست که یادداشت های اینجا رو بدون توجه به حق نشر و کپی رایت، جاهای دیگه می بینم.کاش موضوع فقط مطالب بود، نمی دونستم چهارچوب قالب وبلاگ رو هم از ریشه در میارن و ما تحتش برچسب اسم مبارکشون رو می زنن. هر چند فکر نکنم چهار خط مطلب به حساب آموزشی یا اون قالب های رنگاوارنگ دخترونه ارزش کپی کردن رو داشت باشه. با این تفاسیر اونایی که مطالب رو کپی می کنن وضعشون خیلی خرابه، یه فکری بحال خودشون بکنن.

در این راستا تصمیم گرفتم تا حد امکان مطالبی بنویسم که ارزش کپی کردنش کمتر از اراجیف قبلی باشه. سیاسی که هیچ وقت نمی نویسم ، چون دلم هوای زندان و دادگاه و از این مزخرفات نکرده و نخواهد کرد (حتی اگر نام و نشانی هم از من نبود) تصورش را بکنید، روزی از ریخت من لوگو بسازن و زیرش بنویسن تلاش برای آزادی فلانی (چه خنده دار) مطالب روزمره و اجتماع اطراف می تونه سوژه خوبی برام باشه چون تو این زمینه خیلی کم تجربه دارم.

به همین دلیل قالب خز شده را هم دستی کشیدیم و این شلکی شد. بازم دخترونست؟ یا شده موزه حشرات؟ جون مادراتون این یکی رو دودر نکنید. من که بیکار نیستم شبانه روز قالب بسازم. یه خورده با انصاف باشید، وقت من هم برام با ارزشه. از سر راه نیاوردم که خرج این قرتی بازی ها کنم. وقتم گران بها تر از طلاست (جوش نیار واسه قلبت خوف نیست، بزار وب خوشگل باشه! نه که خیلی هم خوشگل می سازم)

ضمنا لینک دوستان هم حذف نشده (فوری نرید لینک ما رو از بلاگ رولینگ خودتون حذف کنید) ناچارا به علت طویل شدن لیست و ایجاد نمای ناهمگون با وبلاگ، در یه صفحه جدید همه لینک ها رو آوردم. اما لینکدونی حذف شد چون نه فرصت آپدیت کردنش رو دارم و نه به درد سر های جانبی اش می ارزه. حالا یکی نیست بهم بگه خودت هم اضافه ای وبلاگت رو کولت کن بای بای. شرمنده همه خانوم ها و آقایون، این هم شکایت و ننه غریبم بازی در آوردم، کله ام داغ بود.

دسته: مطالب روزمره | نویسنده: مرتضی الوانی
  1. 18 نظر برای این مطلب ارسال شده است. نظر خود را ارسال کنيد »

  1. 1

    سكوت مرگ


    سلام مرتضی جان
    من که قالب قبلیت رو خیلی دوست داشتم
    همه جوره کامل بود حیف شود برداشتی
    کاشکی اسم کسی که بدون اجازه کپی کرده بود می گفتی و باز از اون قالب نارنجیت که اصلانم دخترونه نیست استفاده می کرده
    موفق باشی

    July 3, 2005 at 6:56 am

  2. 2

    جيك و پيك


    منم اون قالب قبلي رو بيشتر دوست داشتم!
    در ضمن كاشكي لينك اون دوست عزيز رو ميذاشتي تا اسپمينگش ميكردم يكم ميخنديديم!!!! :D

    خلاصه! راستي اون قالب قهوه اي قديميه هم روي يكي از بلاگ هاي بلاگفا داره استفاده ميشه!اگه لينك خواستي بگو تا بدم///

    July 3, 2005 at 7:26 am

  3. 3

    مرتضی الوانی


    هر چند بود و نبود گذشت فقط امیدوارم دوباره تکرار نشود …

    July 3, 2005 at 7:58 am

  4. 4

    گناهكار


    ايول! این شد یه چیزی، خوشبختانه پروانه و گل و گیاه هم نیست دیگه :)
    مطالبت هم همونطوری که سه ماه پیش گفتم روزانه-عمومی بنویسی خیلی بهتره!
    این قالب هم یکمی رنگش رو زنده تر کنی بهتر میشه، الان خیلی بی‌جونه!

    July 3, 2005 at 1:10 pm

  5. 5

    Micro Dump


    قالبت خیلی خوب تر شده. دست اون که دزدیده در نکنه

    July 3, 2005 at 1:33 pm

  6. 6

    Ali_ix


    قالبت قشنگه ! ;)

    برای مطالبت هم اتفاقا باید خوشحال باشی …

    کمترین مزیتش اینه که چند نسخه بک آپ آنلاین از سایتت داری ! :D

    موفق باشی…

    July 3, 2005 at 2:51 pm

  7. 7

    ميلاد قيصري


    سلام!
    خيلي جالب شده!
    موفق باشيد

    July 3, 2005 at 3:41 pm

  8. 8

    SepehЯ


    اككي!
    اينم كه خوشگل شد!
    فقط با فونت تايمز هدرات مژگل دارم!
    فعلا”

    July 3, 2005 at 6:01 pm

  9. 9

    محمد


    سلام تا باشه از این تغییرات. قشنگ شده. دخترونه هم نیست. خیلی هم عالیه.راستی بازم که این جعبه متنت tahoma نیست. خیلی آدمو اذیت می‌کنه ها!

    July 3, 2005 at 11:02 pm

  10. 10

    WOW


    SHOMA KHODET COPYRIGHT WORDPRESS RO BARDASHTI, DIGEH CHE ENTEZARI DAARI ?

    July 3, 2005 at 11:15 pm

  11. 11

    علی


    سلام.در مورد نقض آشکار کپی رایت در وبلاگ ها باید بگم که واقعا معظلی شده ! واقعا این افراد باید یه فکری به حال خودشون بکنند ;)
    این قالب جدید هم خیلی سبک و تر وتمیزه! به نظرم زیاد دیگه وسواس به خرج نده!
    منتظر مطالب خوبت هستم.موفق باشی و بروز.

    July 5, 2005 at 10:26 pm

  12. 12

    فرهاد


    باور کن این هم بد نیست برای کش رفتن . فعلا save کردمش ولی به زودی میفتم به جونش و واسه پرشین بلاگ آماده اش می کنم . شرمنده .
    الوان: اگر شعورت در همین حد است دست بکار شو.حداقل برای چیزی کپ بزن که ارزشش را داشته باشد نه پرشین بلاگ مسخره

    July 8, 2005 at 11:54 pm

  13. 13

    فرهاد


    یک سوالی داشتم . شما که خودتون این قالب رو نساختید . تابلو از یکی از این سایتهایی که Template مجانی میدن برداشتی . حالا داری حرصش رو واسه ما میزنی ؟
    الوان: اگه مدرک داری بیار که من این تمپلت رو از جایی بلند کردم! نمونه بیار. اگه خواننده وبلاگم بودی تا حالا می فهمیدی این چندمین قالب هست که عوض می کنم . ضمنا کسی که کامنت می زاره واسه این که جواب بگیره، جرات می کنه یه ایمیل معتبر وارد کنه . هر چند جواب افرادی مثل شما خاموشی است . لطفا با این حرفها این ستون را کثیف نکنید

    July 9, 2005 at 9:10 am

  14. 14

    فرهاد


    باور کنید من ایمیل درستم رو نوشتم که بهم پیغام داد که ایمیل معتبر نیست .
    این اسمش کثیف کردن نیست . یه چیزی که همه میدونن اینه که وقتی برنامه ای درست میشه بعدها کرک میشه و قاعده اش همینه . در مورد تمپلت هم همین طور . تمپلت ساخته میشه ولی هنوز همه عکس های تمپلت آپلود نشده قالب تو چنگ افراد با ذوق و سلیقه ای مثل ماست که وبگردی می کنند و دنبال قالب تمیز و خوب می گردند و منتظرند که قالب رو بردارند تا دیگران یا خودشون هم از این قالب خوشگل بهره مند بشند . اسمش رو هم هر چی میخوای بذار .اگر این همه ادعات میشه این قدر کد در کدش و هر تیکه اش رو بده به یک قسمت جاوا اسکریپت تا چاپ کنه که وقتی خواستیم قالب رو کش بریم از عهده اش بر نیایم و عطاش رو به لقاش ترجیح بدیم .

    الوان فرمودن :
    سلام. ممنون از اینکه ایمیل خودت رو وارد کردی و شرمنده از اینکه من برخورد تندی داشتم. کله ام داغ بود. من هم حرف شما رو قبول دارم که هنوز تمپلت کامل نشده، خیلی ها و رو هوا می زننش. فقط واسه این که دنبال یه سبک زیبا و دلخواه خودشون هستن. اما من هیچ وقت به خودم اجازه نمی دم کار فرد دیگری رو کپی کنم. شاید در قسمت هایی از طرحم از اون الهام بگیرم ولی رسما نمیام کدهاش رو کپی کنم. اگر هم این کار شد نمیام زیر تمپلت اسم خودم رو به عنوان طراح بزنم.

    ضمنا من اصلا ادعام نمی شه. طراحی وب ترکیبی از هنر و علم، الهام و اجرا، و در نهایت ناکامی یا سربلندی است. من هم اصلا قبول ندارم که طراح هستم. چون واقعا نیستم. طراح وب یعنی هنرمند. این تیکه پاره ای رو هم که می بینی مطالبم بهش آویزونه نه کپی از دیگرانه نه طرح دیگری. جز جز گرافیکش رو، css اش رو خودم نوشتم به جز یک آیکون 18 در 18 پیکسل (آیکون کناری تاریخ) که از قالب های پیش ساخته دیگران استفاده کردم. پدرم در اومد تا xhtml اش رو والید کنم.

    من نمی گم طرحم رو کپی نکنید. کسی که واقعا بخواد کپی کنه هزار و یک ترفند واسه همون جاوا اسکریپش هم می زنه. حرفم اینه اگه کپی می کنید، طبق ضوابط باشه، قانون کپی رایت رو رعایت کنید.

    July 9, 2005 at 2:00 pm

  15. 15

    فرهاد


    آقا حقیقتا من هم دزد نیستم که . اصلا هم قصد ندارم این قالب رو کپی کنم . البته نه اینکه بلد نیستم . چون می تونم این قالب رو برای پرشین بلاگ ، بلاگفا ، اسپ سوار آماده کنم . منظورم هم از تمام کامنت ها این بود که این قضیه هست .چه بخوایم و چه نخوایم . من هم مشتاق ناراحت کردن کسی نیستم . برای خودم هم پیش اومده که کل کار رو بدزدند و اسم خودشون رو زیرشون بزنند ولی من هر جا قالبی کپی کردم با جرئت نوشتم که از فلان جا برداشتم . اصلا هم تمام حرفهایی که زدی اشکال نداشت … دلت پر بود و حق داشتی . زیاد چرت و پرت گفتم . از دستم هم ناراحت نشو (که میدونم شدی ولی من رو ببخش . کلا 10 دفعه به وبلاگت سر نزدم که خب هر جا بوده نکته ای رو یاد گرفتم و فکر نکنم حالا حالا ها گذرم به این وبلاگ بخوره) .

    روز خوش

    July 9, 2005 at 2:46 pm

  16. 16

    sara_s


    salam kheily khobe vali chizi darbare hack kardan naneveshtid age mishe darbare hack etelaati ra bezarid choon alan dore dore hack kardan shode ye sar be weblog bezanid
    hassan0haker

    December 29, 2005 at 12:50 am

  17. 17

    مصطفی


    جالب بود

    January 10, 2006 at 2:16 am

  18. 18

    فرهاد163


    سلام به شما دوست عزيز وهمه ي كساني كه پيغام منو ميخونن سال خوبي را برايتان آرزومندم در ضمن وبلاگ خوبي داري

    May 13, 2007 at 4:24 pm