نمایش موضوعات مرتبط با هر پست

February 2, 2005 at 06:48 pm

مخصوص كاربران وردپرس ! وردپرس برای وبلاگ نویسی هیچ چیز كم نداره . هر پلاگینی كه بخوای براش یافت می شه . حتی اگر پلاگین یافت نشد یه خورده به خودتون زحمت بدید كا تمومه . فقط كافیه تا حدودی با توابع موجود در وردپرس و پی اچ پی آشنایی داشته باشید . :wink:

  • بریم سر اصل مطلب Related Posts Plugin یا به عبارتی پلاگین پست های مرتبط با هم كار بسیار جالبی انجام می ده . به این صورت كه با بكار بردن این پلاگین می تونید لیست موضوعات مرتبط با پست ارسالی رو نمایش بدید .
    قبل از اینكه مراحل نصب رو شروع كنید ، دقت كنید كه این پلاگین از دو فیلد به نام های post_name ( نام پست ارسالی ) و post_content ( محتویات پست ) موجود در جدول Wp-Posts بانك اطلاعاتی برای یافتن موضوعات مرتبط استفاده می كنه
    حال اگر شما در هنگام ارسال هر پست عنوان پست یا به عبارتی post title رو به فارسی بنویسید در جدول wp-posts فیلد post name خالی می مونه . حالا را ه حل چیه ؟ در پانل مدیریت در شاخه write برای هر پست باكسی تحت نام post slug وجود داره .
    بهترین راه اینه كه در هنگام ارسال هر پست این فیلد رو هم متناسب با موضوع پست به زبان انگلیسی پر كنید . هر چند اگر این كار رو انجام ندین پلاگین كار می كنه اما تنها با واژه های بكار رفته در محتویات پست ها .
    ابتدا پلاگین رو از اینجا دریافت كنید . پس از اینكه اون رو از حالت zip خارج كردید فایل مربوطه یعنی related-posts.php رو به دایركتوری plugins كه در دایركتوری wp-content قرار دارد منتقل كنید . حالا به پانل مدیریت وبلاگ و از انجا به شاخه Plugins بروید .
    در توضیحات پلاگین بر روی لینك Setup Script كلیك كنید . با این كار تغییراتی در جدول wp-posts ایجاد می شه . نترسید چیزی اضافه و كم نمی شه . query زیر رو نگاه كنید :

    $sql_run='ALTER TABLE`'.$table_prefix.'posts` ADD FULLTEXT `post_related` ( `post_name` ,' . ' `post_content` )';

    اگر تغییرات فوق با موفقیت به پایان رسید شما با پیغام زیر مواجه خواهید شد .

    !Congratulations! Full text index was created successfully

    حال بر روی Activate پلاگین كلیك كنید تا پلاگین فعال شود . به سراغ قالب اصلی خود بروید و در جایی از پست كه مایل به نمایش موضوعات مرتبط هستید تابع related_posts را به شكل زیر فراخوانی كنید . دقت كنید كه تابع باید در داخل حلقه تكرار یا به عبارتی Loop قرار گیرد .

    <?php related_posts(5, 10, '<li>', '</li>', '', '', false, false); ?>

    مقدار 5 بیانگر ماكسیمم نمایش موضوعات مرتبط با آن پست است . یعنی حداكثر 5 پست مرتبط را نشان می دهد . هم چنین مقدار 10 بیانگر طول موضوعات مرتبط نمایش داده شده است .
    صورت كلی تابع به كار رفته به شكل زیر است . همان گونه كه مشاهده می كنید تابع آرگومان های زیادی به عنوان ورودی دریافت می كنه . كه نام هر پارامتر گویای عملكردشه و فكر نكنم نیازی به توضیح باشه .

    <?php related_posts($limit, $len, '$before_title', '$after_title', '$before_post', '$after_post', $show_pass_post, $show_excerpt); ?>

  • در هر صورت اگر با مشكلی برخوردید حتما مطرح كنید . در ضمن تا یادم نرفته این هم لینك منبع .
  • دسته: وردپرس | نویسنده: مرتضی الوانی
    1. 7 نظر برای این مطلب ارسال شده است. نظر خود را ارسال کنيد »

    1. 1

      Shaho


      مرامتو عشقه ! دمت گرم. :wink:

      February 3, 2005 at 12:03 am

    2. 2

      علی


      از چه پلاگینی میتوان استفاده کرد برای هدایت مستقیم یک پست به یک لینک خارجی؟ شبیه آنچه در صبحانه میشود. یعنی با کلیک بر عنوان نوشته، مستقیما به سایت ارجاعی رسید.

      July 21, 2005 at 2:13 am

    3. 3

      mostafa


      دانلود نمیشه میشه لینکش رو درست کنی؟

      October 12, 2006 at 11:29 pm

    4. 4

      mostafa


      یا یکی برام لطف کنه ایمیل کنه این ÷لاگین رو خیلی فوریه میخوام.

      October 12, 2006 at 11:34 pm

    5. 5

      شاهین


      با سلام
      ظاهرا لینک دانلود پلاگین خراب است. لطفا پلاگین را دوباره آپلود کنید یا آدرس درستی بدهید.

      May 30, 2007 at 1:16 pm

    6. 6

      با اینترنت » Blog Archive » دامنه ثبتی / وبلاگ مجانی؟


      […] ۱۴- در مورد نرم افزار مدیریت محتوی در دامنه اختصاصی حق انتخاب وجود دارد که در فضاهای عمومی رایگان اینطور نیست. البته ایشان نیز اذعان کرده اند که “در حال حاضر این اتفاق نظر وجود دارد که مناسب ترین نرم افزار برای کاربردهای سبک وردپرس است زیرا …” که مورد تاکید من هم هست. ولی من و همچنین آقای الوانی (نویسنده الوان وب در این پست و این پست و این دسته بندی) و … معتقدیم که وردپرس برای کاربردهای سنگین هم مناسب است! […]

      July 23, 2007 at 3:55 pm

    7. 7

      Secret


      Hi2U
      سلام ، دنبال چنین افزونه ای بودم ، بسیار خوب … از شما سپاسگذارم که باعث شدید پیداش کنم ، همه چیز عالی داره پیش میره … به زودی وبسایتی با هسته ورد پرس متولد میشه که خیلیها رو قانع میکنه که ورد پرس میتونه یک سایت خیلی بزرگ رو مدیریت کنه … کامیاب باشید .

      December 23, 2008 at 10:18 pm